post

Er zijn nog maar weinig vakantiegangers die een overnachting rechtstreeks via een hotel boeken. Voor veel toeristen is het gebruik van een online intermediair heel gewoon geworden. Daarom sluiten de meeste hotels een deal met een of meerdere intermediairs.

Voordelen voor hotel gasten

Hotels overzichtelijk op een website geplaatst door een intermediair 1 - Hotels overzichtelijk op een website geplaatst door een intermediair

Op de websites van de bekende online intermediairs voor hotelovernachtingen is het heel eenvoudig om een selectie te maken van geschikte hotels. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en deze kunnen aangevinkt worden om hierop een selectie toe te passen. Op deze manier hoeven gasten niet alle websites van de hotels die er in een bepaalde regio zijn, af te speuren naar de zaken die ze belangrijk vinden. Nadat je alle gewenste filters hebt ingevoerd, kun je tevens aangeven welke hotels bovenaan wilt zien. Voor de een zal dit de prijs zijn en voor de ander het aantal sterren dat het hotel heeft. Naar aanleiding daarvan zie je in een oogopslag de geschikte hotels op een rij. Bovendien wordt dan direct de prijs en het beoordelingscijfer getoond. Dit scheelt mensen die op zoek zijn naar een hotel heel veel werk en tijd.

Omdat de intermediair onafhankelijk is, heeft de consument meer vertrouwen in de echtheid van de recensies die op de website geplaatst worden. Uit onderzoek blijkt dat de ervaringen van eerdere gasten van grote invloed zijn op de keuze van een accommodatie.

Voordelen voor hotel eigenaren

Hotels overzichtelijk op een website geplaatst door een intermediair 2 - Hotels overzichtelijk op een website geplaatst door een intermediair

Eigenaren van een hotel moeten betalen om hun hotel op de website te laten plaatsen. Dit wordt vaak berekend in de kamerprijs die hierdoor dus iets hoger wordt. Toch maken vrijwel alle hotel eigenaren gebruik van deze online intermediairs. De reden is simpel; ze krijgen beduidend meer gasten doordat hun hotel op de website staat. De naamsbekendheid van het hotel wordt alleen door deze plaatsing al noemenswaardig vergroot.

Het heeft echter ook een paar andere voordelen voor hotel eigenaren. Zo is het bijvoorbeeld niet meer perse noodzakelijk om een eigen website in de lucht te houden waar ook kosten aan verbonden zijn.

Het boekingssysteem wordt voor het grote deel door de online intermediair beheerd zodat er iets minder administratieve rompslomp is. Als eigenaar hou je natuurlijk altijd de vrijheid om bepaalde datums te blokken of om via een andere weg reserveringen aan te nemen, zodat een eigen administartie nodig blijft.

Gasten schrijven op de website van een intermediar hun recenties ook om andere toeristen te ondersteunen bij hun zoektocht. Daarom worden er unberhaupt meer recencies geplaatst op een website van een intermediair dan op een website die alleen voor het betreffende hotel bestemd is. Hotel eigenaren die erg openstaan voor verbeteringen in hun hotel kunnen veel aan deze vaak hele eerlijke feedback hebben.